Zdvojnásobení počtu přihlášení k newsletteru

Mít newsletter ještě neznamená, že ho někdo bude odebírat.
Změnili jsme text, formu i důvod, proč se přihlásit – a konverze vyletěly.
Bez slev. Bez nátlaku. Jen dobře načasovaná výzva a jasný přínos pro čtenáře.

Případová studie newsletter

O klientovi

Menší firma zaměřená na vlastní službu.

Web, blog a jednoduchý formulář pro odběr novinek.

Bez velké databáze, ale s ambicí budovat komunitu zákazníků, kteří se vracejí.

Výchozí stav

Řešili jsme několik věcí, ale na této případovce chci ukázat práci na newsletteru.

Stránka měla přihlašovací formulář pro newsletter:

– umístění v patičce,
– text Přihlaste se k odběru novinek,
– dvě pole pro vyplnění: jméno a e-mail,
– tlačítko pro odběr,
– bez motivace a kontextu.

Výsledek:
asi 0,8 % přihlášení ze všech návštěv.
Průměrný čas na stránce: 32 sekund. (Víme z GA).
Většina lidí formulář ani neviděla. (Viděl jsem z heat map.)

Proč to nefungovalo

  1. Formulář byl moc nízko – uživatelé se k němu často vůbec nedostali = nemohli odebírat.
  2. Dvě pole místo jednoho – více kliků, námahy = zbytečné tření.
  3. Výzva byla generická – žádná konkrétní hodnota pro čtenáře.
  4. Žádný kontext – proč bych se měl přihlásit? Co mi to dá?
Případová studie newsletter a pop up
Takhle mám odběr newsletteru na svém webu já.

Co jsme otestovali

Pop-up nahradil původní verzi

– Zobrazuje se po 18 sekundách nebo při odchodu ze stránky.
– Přehledný, jednoduchý, jedno pole pro e-mail, místo dvou.

Změna textace výzvy

Přihlaste se k odběru novinek – jsme nahradili za – Získejte praktické tipy 1× měsíčně. Žádný spam.

Mluvili jsme přímo a s respektem k času uživatele.

Důvěryhodnost

Přidali jsme ikonu zámku.

Umístění v článcích

Formulář jsme testovali také přímo v článcích, kde nám fungoval nejlépe.
– Tady byl odběr dokonce o 43 % vyšší než v patičce.

Metrika Před změnou Po změně
Míra přihlášení k NL 0,8 % 1,7 %
Přihlášení (30 dní) 32 67
Umístění Patička Pop-up + články

Závěr

Nešlo o slevy ani agresivní výzvy. Jen o lepší načasování a umístění, jednodušší formulář a respekt k uživatelům.

Dobrý text nestačí. Je potřeba změnit důvod, proč by to měl uživatel vůbec udělat.

Jedno dobře cílené pop-up okno a formulář + jasná výhoda = dvojnásobek přihlášených.

Další případové studie